lördag, mars 04, 2006

Stupid White Men av Michael Moore

”Vem i hela världen kan man lita på……….” sjöng Hola Bandola Band på 1970-talet. Jag lyssnade på texten strax efter att jag läst boken Stupid White Men av Michael Moore och jag kan säga att texten kändes mera träffande än jag kan minnas att jag upplevt den tidigare.

Det känns trots allt för simpelt att bara stämma in i ställningstagandet ”ingen rök utan eld”.

I boken Stupid White Men av Michael Moore beskriver författaren på ett initierat sätt hur George W Bush och Bin Ladens respektive affärsintressen har blivit garantin för att Bin Laden aldrig kommer att fångas in av USA:s terroristjakt.

Boken handlar också om hur George W Bush och hans partiorganisation med diverse ljusskygga metoder lyckats ta ifrån stora delar av valmanskåren rösträtten inför presidentvalet.

Boken var onekligen underhållande att läsa. Men kan det verkligen vara sant?

Jag är optimist och vill inte driva på någon häxjakt, men berörd det blev jag faktiskt.

Inga kommentarer: