onsdag, november 17, 2010

Inte skall väl jag........

Hörde på bilradion att Veronica Palm inte ville svara på om hon ville bli partiledare efter Mona Sahlin med motiveringen att hon inte ägde frågan. Man skulle ha respekt för hur partiet behövde vaska fram vilka egenskaper den framtida ledaren förväntades ha. Hon skulle svara ifall att valberedningens ordfarande hörde av sig och om hon var intresserad eller inte vägrade hon i nuläget svara på.

När jag hörde hennes argumentering tänkte jag på TV filmen för någon vecka sedan. En kvinna kommer på perongen. Hon ger intryck av att leta efter vilket tåg hon skall åka med. Två soldater kommer fram till henne och rycker till sig hennes barn. Hon blir upprörd och ropar ”vad gör ni med mitt barn”?

Soldaterna replikerar ”det är inte ditt barn, barnet tillhör Sovjetunionen”.

Det Veronica Palm säger är att hon tillhör partiet lika mycket som nämnda kvinna tvingades tillhöra Sovjetunionen.

Vad är det för Bolsjevikfasoner Sossarna håller på med? Varför kan inte hon och andra berätta vad de har för ambitioner?

Larvigt tycker jag!

Inga kommentarer: