måndag, januari 02, 2006

Dra mig baklänges!

Dra mig baklänges! Är ett kraftuttryck som jag lärde mig för väldigt länge sedan. Om jag mins rätt så myntades det av Mumintrollet.

Finlandssvensk brytning skall finnas inbäddat i uttrycket. Det kan användas när ens förvåning är stor och uttrycket blir gärna en positiv förstärkningsfras.

Just i dag har Corren publicerat Hans Eneroth och min debattartikel om ”Både Kultur och Idrott i Linköping.

Det känns väldigt bra. Kanske inte för att vår debattartikel är ett litterärt mästerverk. Nej, mera därför att Corren visar att dom kan publicera seriösa debattinlägg trots att det inte rotas i någon konflikt eller krävs att någon skall avgå.

Läs artikeln genom att klicka här på länken. Alternativt kan du klicka på Tidigare inlägg och se att Linköpings Tidning publicerade samma debattartikel redan förra året.

Inga kommentarer: